Autodesk Revit Architecture

Revit Architecture

Διάρκεια:
48 ώρες

Η εκπαίδευση του Revit Architecture χωρίζεται σε 3 ενότητες.

1η ενότητα: Εκμάθηση του προγράμματος σε βάθος

Στην πρώτη ενότητα αναλύεται το πρόγραμμα σε βάθος. Οι εκπαιδευόμενοι μαθαίνουν να χρησιμοποιούν αποδοτικά όλες τις δυνατότητές του.

Σε κάθε κεφάλαιο υπάρχουν αναλυτικές παρουσιάσεις.

Στις υπο-ενότητες των αντικειμένων δίνονται ασκήσεις για εμπέδωση των επιμέρους τμημάτων του προγράμματος.

2η ενότητα: Δημιουργία ολοκληρωμένου Project

Στα τελευταία μαθήματα του σεμιναρίου οι εκπαιδευόμενοι δημιουργούν ένα αρχιτεκτονικό έργο από την αρχή μέχρι την ολοκλήρωσή του.

3η ενότητα: Εισαγωγή στο Revit Expert

Από όλα τα σεμινάρια που δημιουργήθηκαν κυρίως τα δύο τελευταία έτη, καταγράφτηκαν σε βιβλίο οι απορίες, οι διευκρινήσεις και τα ειδικά θέματα που απασχόλησαν τους εκπαιδευόμενους.

Οι βασικές επιλογές που καταγράφηκαν αναλύονται στην 3η ενότητα του σεμιναρίου. Οι πιο εξειδικευμένες επιλογές δικαιωματικά ανήκουν και αναλύονται στο Revit Advanced.

1. Βασικά χαρακτηριστικά

Γίνεται μία εισαγωγή στο Revit. Αναλύονται:

  • Πλεονεκτήματα του BIM.
  • Ανάλυση του περιβάλλοντος του προγράμματος.
  • Βασικά χαρακτηριστικά του Revit. Κατηγορίες των αντικειμένων (Model Elements, Datum Elements και View-Specific Elements).
  • Templates, Families και Projects που είναι δομικά χαρακτηριστικά του προγράμματος.

2. Datum Elements

Τα Datum Elements είναι από τα βασικά τμήματα του προγράμματος  για τη δημιουργία Ορόφων, Κανάβου και Επιπέδων αναφοράς.

3. Απεικονίσεις

Με τις απεικονίσεις σχετίζονται πολλά χαρακτηριστικά του προγράμματος που αναλύονται εδώ. Πιο συγκεκριμένα:

  • Διαφορετικές απεικονίσεις.
  • Επιλογές του Control Bar.
  • Διαμόρφωση αντικειμένων (Line Weights, Line Patterns, Fill Patterns, Line Styles κ.λπ.).
  • Visibility Graphics.
  • Διαχείριση παραθύρων σχεδιαστικής επιφάνειας, Αντίγραφα απεικονίσεων.

4. Τροποποιήσεις

Αναλύονται τα εργαλεία που διαθέτει το πρόγραμμα στη δημιουργία και τροποποίηση αντικειμένων.

  • Σχεδιαστικά εργαλεία.
  • Απόλυτες και Σχετικές, Καρτεσιανές & Πολικές συντεταγμένες.
  • Διαφορετικές δυνατότητες επιλογής και τροποποίησης αντικειμένων.
  • Ανάλυση εντολών: Move, Copy, Rotate, Trim/Extend, Align, Offset, Mirror, Split, Array κ.λπ.

5. Όψεις, Τομές, Αξονομετρικά & Προοπτικά

Οι δυνατότητες που έχει το πρόγραμμα στη δημιουργία Όψεων, Τομών, Αξονομετρικών και Προοπτικών είναι εντυπωσιακές. Αναλύονται:

  • View Range.
  • Δημιουργία …κλασσικών Όψεων, καθώς επίσης λοξών και εσωτερικών.
  • Τομές. Ενιαίες και Σπαστές. Επιλογή τμημάτων αποκοπής.
  • Δημιουργία Αξονομετρικών με τα Section Box και Selection Box.
  • Προοπτικά.
  • Προοπτικές Κάθετες και Οριζόντιες τομές.

6. Τοίχοι

Αναλύονται οι διαφορετικές δυνατότητες δημιουργίας τοίχων. Πιο συγκεκριμένα:

  • Κατηγορίες και Ιδιότητες τοίχων.
  • Δημιουργία νέων τοίχων με διαφορετικά Layers (Διαστρωμάτωση).
  • Ενώσεις Τοίχων.
  • Δημιουργία Sweeps (Προεξοχών) και Reveals (Εσοχών).
  • Τροποποίηση profile τοίχου.
  • Μεταφορά τοίχων μεταξύ projects.
  • Wall by face (Δημιουργία τοίχου από επιφάνεια οποιασδήποτε μορφής ή όγκου).
  • Stacked Walls (Διαφορετικοί τοίχοι ενωμένοι μεταξύ τους καθ’ ύψος).
  • Ειδικές περιπτώσεις τοίχων (π.χ. Τοίχος Αντιστήριξης).

7. Πόρτες – Παράθυρα

Η δημιουργία Πορτών και Παραθύρων αναλύεται σ’ αυτήν την υπο-ενότητα. Αναλυτικότερα:

  • Τοποθέτηση Πόρτας και Παράθυρου. Διαχείριση των Tags (ετικετών) που τοποθετούνται μαζί τους.
  • Families για Πόρτες & Παράθυρα.
  • Εισαγωγή Πόρτας & Παράθυρου από το internet.

8. Curtain Walls

Οι Σύνθετοι Τοίχοι (Υαλοπετάσματα) αναπτύσσονται εδώ. Αναλύονται οι πολλές διαφορετικές επιλογές που μας δίνει το πρόγραμμα.

  • Επιμέρους τμήματα των Curtain Walls, Grid (Κάναβος), Panels (Φατνώματα) και Mullions (Διαχωριστικά).
  • Προκαθoρισμένα Curtain Walls.
  • Τροποποίηση ορίων.
  • Πόρτες, Παράθυρα στα Curtain Walls.
  • Δημιουργία Γωνιακών Curtain Walls με ή χωρίς γωνιακό διαχωριστικό. Γωνίες από γυαλί.
  • Δημιουργία καμπύλων Curtain Walls.
  • Τοίχοι με ενσωματωμένα υαλοπετάσματα.
  • Εισαγωγή από το internet.
  • Μετατροπή Curtain Wall σε Κάγκελο.

9. Annotation Tools

Κείμενο, Διαστάσεις και Tags (Ετικέτες) είναι το θέμα αυτής της υπο-ενότητας. Συγκεκριμένα:

  • Δημιουργία κειμένου.
  • Διαστάσεις. Μετατροπή προσωρινών σε μόνιμες.
  • Συνεχόμενη Διαστασιολόγηση. Προσθαφαίρεση σε συνεχόμενες διαστάσεις.
  • Επιλογή, τροποποίηση και αυτοματοποίηση Tags.

10. Δάπεδα & Οροφές

Αναλύονται οι διαφορετικές δυνατότητες που υπάρχουν στη δημιουργία Δαπέδων και Ψευδοροφών.

  • Δημιουργία Δαπέδων. Τροποποίηση ορίων.
  • Ένωση Δαπέδων και Τοίχων.
  • Δοκοί και Υποστυλώματα.
  • Χωρισμός Δαπέδου.
  • Κλίση Δαπέδου.
  • Δημιουργία Οροφής. Τροποποίηση ορίων.
  • Δημιουργία ειδικών ψευδοροφών με κρυφούς φωτισμούς.

11. Στέγες

To Revit μας δίνει τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε Στέγες Τετρακλινείς, Δίρριχτες, Μονοκλινείς, με Καμπύλες, Ειδικών σχημάτων, ότι μπορείτε να φανταστείτε. Όλες οι δυνατότητες αναλύονται εδώ.

  • Δημιουργία Στεγών. Τροποποίηση ορίων.
  • Απολήξεις Στέγης.
  • Παράθυρα στις Στέγες. Εισαγωγή από το internet.
  • Τροποποίηση Στεγών σε Curtain Walls.
  • Δημιουργία οποιασδήποτε μορφής Στέγης (Roof by Extrusion).
  • Αλλαγή εξωτερικών ορίων.
  • Διαφορετικοί τρόποι δημιουργίας Σοφίτας.

12. Δοκοί & Υποστυλώματα

Στην ενότητα αυτή αναλύεται συνοπτικά ο τρόπος δημιουργίας δοκών, υποστυλωμάτων και τοιχείων.

Η δημιουργία δομικών στοιχείων …θεωρητικά ανήκει στο Revit Structure, αλλά αναλύεται στο Architecture για την ολότητα της εκπαίδευσης.

13. Εισαγωγή αρχείου CAD

Η εισαγωγή αρχείου CAD και η τροποποίησή του αναλύεται εδώ.

Πολύ σημαντική είναι η δυνατότητα μετατροπής μιας κάτοψης 2D του AutoCAD σε 3D σε χρόνο ρεκόρ!.

  • Εισαγωγή με Link ή Import.
  • Διαχείριση αρχείου.
  • Ιχνηλάτηση και δημιουργία 3D από 2D.

14. Σκάλες, Ράμπες & Κάγκελα

Η δημιουργία κλιμάκων είναι από τα πιο δυνατά χαρακτηριστικά του Revit. Στη κυριολεξία μπορεί να γίνει οποιαδήποτε μορφής Σκάλας.

Μπορούν επίσης να δημιουργηθούν Ράμπες όλων των μορφών και με κανόνες κατασκευής.

Τέλος μπορεί να δημιουργηθεί οποιασδήποτε μορφής Κάγκελο σε Σκάλα ή ανεξάρτητο.

Αναλύονται τα επόμενα:

Σκάλες
  • Κανόνες δημιουργίας κλιμάκων.
  • Διαφορετικές μορφές κλιμάκων (Ευθύγραμμες, Κυκλικές, Σχήματος Π, Γ κ.λπ.). Ανάλυση όλων των υπαρχόντων επιλογών.
  • Αυτόματη δημιουργία Πλατύσκαλου οποιουδήποτε σχήματος.
  • Τροποποίηση ορίων.
  • Εισαγωγή 2D Σκάλας από το AutoCAD και μετατροπή της σε 3D.
  • Παραδείγματα αλλαγών των επιμέρους τμημάτων οποιασδήποτε μορφής Σκάλας.
  • Εισαγωγή από το internet.
Ράμπες
  • Κανόνες δημιουργίας ράμπας.
  • Αποτύπωση κλίσης.
Κάγκελα
  • Επιλογή τύπου. Τροποποίηση και μορφοποίηση.
  • Κάγκελο σε Σκάλα. Κάγκελο σε Πλάκα, Κεκλιμένη επιφάνεια, Έδαφος.
  • Εισαγωγή από το internet.

15. Θέση Project

Η σωστή θέση του Project αναλύεται σ’ αυτήν την υπο-ενότητα.

  • Γεωγραφικό Πλάτος & Ύψος. Αζιμούθιο και Υψόμετρο.
  • Survey Point & Project Base Point.
  • Τοποθεσία και Ημερομηνία Project.
  • Υπολογισμός Σκιών συγκεκριμένης ημερομηνίας, ολόκληρης ημέρας ή διαστήματος.
  • Ηλιακό διάγραμμα.

16. Τοπογραφικό

Η δημιουργία Τοπογραφικού είναι το θέμα αυτής της ενότητας. Αναλύονται οι πολλοί διαφορετικοί τρόποι  δημιουργίας και επεξεργασίας του.

  • Δημιουργία Τοπογραφικού στο Revit.
  • Εισαγωγή από αρχείο AutoCAD ή αρχείο σημείων.
  • Επεξεργασία Τοπογραφικού. Οριοθέτηση οικοπέδου.
  • Εκσκαφές. Απλή αλλά και με ομαλοποίηση ισοϋψών.
  • Τοποθέτηση δέντρων και θάμνων.
  • Οριοθέτηση οικοπέδου με τη βοήθεια του Google Map.

17. Rooms & Schedules

Η δημιουργία Χώρων και Πινάκων είναι το θέμα αυτής της ενότητας. Αναλύονται:

  • Δημιουργία Χώρων. Αυτόματη δημιουργία, Χωρισμός, Tags.
  • Χαρακτηριστικά δημιουργίας Χώρων.
  • Schedules. Ανάλυση της λογικής τους.
  • Δημιουργία Schedules σε Rooms, Walls, Doors, Windows κ.λπ.
  • Φίλτρα Χώρων. Χρήση τους σε Sheets.

18. Sheets

Η Δημιουργία Φύλλων εκτύπωσης αλλά και παρουσιάσεων είναι το θέμα αυτής της ενότητας. Αναλύονται οι διαφορετικές επιλογές που υπάρχουν, η τροφοδότησή τους με σχέδια καθώς και η δημιουργία διαφορετικών μεγεθών χαρτιών. Τέλος αναλύονται οι επιλογές Εκτύπωσης.

Αναλύονται:

  • Δημιουργία Φύλλων εκτύπωσης.
  • Title Blocks. Επιλογή και τροποποίηση στο πινακάκι του Sheet.
  • Τροφοδότηση του χαρτιού με σχέδια. Αλλαγή κλίμακας, Τροποποιήσεις.
  • Επιλογές εκτύπωσης, Δημιουργία pdf.

19. Masses

Στην ενότητα αυτή αναλύονται οι βασικοί κανόνες δημιουργίας Όγκων και η τροποποίησή τους σε κτίρια.

Στην ενότητα αυτή θα δημιουργήσετε βήμα-βήμα ένα ολοκληρωμένο Project.

To Project θα σας δοθεί ολοκληρωμένο, για να το συγκρίνετε και να το τροποποιήσετε με τη δική σας λύση.

Δημιουργία ολοκληρωμένου Project

Δημιουργία ορόφων.

Δημιουργία κανάβου, τοίχων. Πόρτες και Παράθυρα, Σκάλες, εξοπλισμός Κουζίνας και Μπάνιου.

Δημιουργία χώρων.

Δημιουργία ολοκληρωμένου Project

Κατασκευή Πισίνας με Κλίση.

Δημιουργία ολοκληρωμένου Project

Δημιουργία Τομής.

Δημιουργία ολοκληρωμένου Project

Δημιουργία εσωτερικών Προοπτικών, Προοπτικών Τομών, Τομή στη Σκάλα κ.λπ.

Explode Axon. Εμφάνιση των διαφορετικών αντικειμένων ενός Project σε ομοειδείς ομάδες και σε απόσταση μεταξύ τους.

Δημιουργία ολοκληρωμένου Project

Εμφάνιση γρήγορου φωτορεαλισμού.

Δημιουργία Sheets και Εκτύπωση.

Δημιουργία Layouts και Εκτύπωση.

Στο extra 4ωρο αναπτύσσουμε μερικά από τα θέματα που απασχόλησαν τους εκπαιδευόμενους. Tα κυριότερα θέματα που αναλύουμε είναι τα επόμενα:

 

  • Αλλαγή του συμβόλου των τομών.
  • Object Override. Τροποποιήσεις στα προβαλλόμενα αντικείμενα.
  • Επιφανειακή αλλαγή υλικών σε Τοίχους και Πλάκες.
  • Προοπτικές Οριζόντιες & Κάθετες Τομές.
  • Δημιουργία Τοίχων με την επιλογή Model In Place.
  • Point Clouds.
  • Χωρισμός των Layers των τοίχων.
  • Αλλαγές στα Curtain Walls. Δημιουργία γωνιών από γυαλί.
  • Διαστάσεις σε 3D.
  • Εισαγωγή αρχείων από Revit & .ifc.
  • Εισαγωγή Βορρά από το internet.
  • Export to dwg. Αναλυτική παρουσίαση.

Η καθαρά αρχιτεκτονική σχεδίαση μπορεί να δημιουργηθεί απο τα προγράμματα της Autodesk, AutoCAD Architecture και Autodesk Revit. To μεγάλο ερώτημα που εύλογα δημιουργείται είναι για πιο λόγο να υπάρχουν δύο προγράμματα.

Πριν από όχι πολλά χρόνια η αρχιτεκτονική σχεδίαση πραγματοποιούνταν με το AutoCAD. Η σχεδίαση ήταν καθαρά 2D (Δισδιάστατη). Οι όψεις και τομές ήταν και αυτές δισδιάστατες και τα αξονομετρικά ήταν πραγματικός γολγοθάς. Ένας τοίχος προσομοιώνονταν με δύο παράλληλες γραμμές, οι τοίχοι κόβονταν για να τοποθετηθούν τόξα και γραμμές που παρίσταναν πόρτες και παράθυρα κ.λπ.

Εκείνη την εποχή οι developers εκμεταλλεύτηκαν το ανοικτό περιβάλλον προγραμματισμού του AutoCAD και δημιούργησαν αρχιτεκτονικές εφαρμογές που έκαναν τη …σχεδιαστική ζωή των μηχανικών πολύ πιο εύκολη.

Οι εξελίξεις, οι υπολογιστές και οι νέες τεχνολογίες έχουν αυξήσει τις σχεδιαστικές απαιτήσεις των τελευταίων εκδόσεων των προγραμμάτων.

Ένα από τα κυριότερα νέα χαρακτηριστικά που μπήκε στη ζωή μας είναι η ενεργειακή μελέτη και απόδοση ενός νέου αρχιτεκτονικού έργου.

Η σχεδιαστική αυτή νέα απαίτηση είναι εύκολο να υλοποιηθεί με τα προγράμματα νέας τεχνολογίας που ονομάζονται BIM (Building information modeling). Το Revit είναι ένα πρόγραμμα BIM.

Το BIM προσεγγίζει όλο το κτίριο ενιαία. Αυτό δηλώνει ότι υπάρχουν διαφορετικές απεικονίσεις του κτιρίου (π.χ. Κατόψεις, Όψεις, Τομές, Αξονομετρικά, Προοπτικά), αλλά αναφέρονται σε ένα και μοναδικό μοντέλο το οποίο και δημιουργεί, τροποποιεί και επεξεργάζεται ο χρήστης.

Οποιαδήποτε αλλαγή γίνει οπουδήποτε επηρεάζει συνολικά το μοντέλο.

Για παράδειγμα μπορείτε να προσθέσετε ή να τροποποιήσετε ένα παράθυρο στην κάτοψη, την όψη ή το αξονομετρικό του κτιρίου. Αυτή αυτόματα εμφανίζεται παντού, γιατί έγινε στο μοντέλο κατά συνέπεια και σε όλες τις διαφορετικές απεικονίσεις του.

Αντίθετα στο AutoCAD και το AutoCAD Architecture κάθε όροφος του κτιρίου δημιουργείται ανεξάρτητα και όλες μαζί δημιουργούν το μοντέλο από το οποίο μπορούν να δημιουργηθούν οι όψεις, τομές κ.λπ. Τροποποιήσεις μπορούν να γίνουν στον όροφο, να δημιουργηθεί το κτίριο και στη συνέχεια ξανά όψεις, τομές κ.λπ. Με άλλα λόγια η σχεδίαση σ’ αυτά τα προγράμματα είναι μονοσήμαντη, ενώ στο Revit Bidirectional (Αμφίδρομη).

Η δημιουργία ενιαίου τρισδιάστατου μοντέλου είναι πολύ χρήσιμη και στη δημιουργία των προϋποθέσεων για τη ενεργειακή μελέτη του.

Στο Revit υπολογίζονται αυτόματα σκιές και μπορούν να τοποθετηθούν υλικά, φωτισμοί και να δημιουργηθεί φωτορεαλισμός.

Το Revit δεν έχει σαν σχεδιαστική βάση το AutoCAD αλλά έχει δική του σχεδιαστική λογική που είναι πιο κοντά στην αρχιτεκτονική λογική.

Επικοινωνήστε με την infotech και δηλώστε άμεσα συμμετοχή για να κατοχυρώσετε τη θέση σας στο επόμενο σεμινάριο.

Δηλώστε συμμετοχή